גיבורי קוקילידה


R

לפני שנים רבות , נראה היה לי שהצלחתי.

עזבתי את חיי הישנים, את הסצנה היאפית התל אביבית היהירה, את כל הדעות הקדומות , את השבטיות הלבנה , את הפרימיטיביות השמאלנית וכיוצא באלו. חשבתי שזהו , עליתי רמה  ואני אדם נאור , רוחני סבלני והולך באורו של הצדיק , בזכות תלמידיו הרבנים הקדושים שליט"א.

אבל האמת היא שעדיין נותר בי משהו מהתל אביבי השמאלני הפוץ, קבוצה של רגשות אפלים ומאוסים שעדיין לא הצלחתי לטהר עם כל העבודה הרוחנית האינטנסיבית שאני עושה.

הנה, בואו נשים לרגע תמונה של  שתעיף מממכאן את כל מי שעשוי להלשין עלי לרבנים ולהביא לירידת מנויותי במאה שערים ואצל נוער הגבעות.

תקשיבו , זה נשמע דבילי אבל זה עובד. בורחים מכאן.

הקיצר , כמו שמאלני יאפי מצוי , אני שונא עארסים. שונא שונא שונא בדם. כל כך שונא שאנשים חושבים שגדלתי ברעננה ולא בקריות . לא יודע איך זה קרה , אבל השם לא ריחם עלי בעניין הזה והשאיר אצלי את הנכות הנפשית המפוקפקת הזו.

עכשיו בברסלב , אצל הרבנים הצדיקים , יש עניין כזה , שאסור למתוח עליו ביקורת , אבל אותי הוא מגעיל וזה עניין טיפוח העארס , העברייין והקלפטומן. איפה שתמצאו את רבני ברסלב תמצאו את העארסים. זה כמובן לא כולל את הרב ברנר שליט"א , כי הוא הרי מעל ומעבר לכל מידה אנושית , כולל מידות של צדיקים נפלאים ויראי שמים , שעבודת השם שלהם , גורמת לי להתהפך על הגב ולילל מרוב מתיקות , אבל אצל רבנים אחרים , ככל שאתה מתקרב אליהם , כך צפיפות העארסים גדלה באופן לינארי לפחות .

זה פשוט מעורר חלחלה שמצד אחד עומד צדיק שהוא עשה תיקון גמור ובעל אינספור מדריגות , ויש לו רוח הקודש וסיעתא דשמיא ושהמלאכים רבים מי יביא את ההתבודדות   שלו לפני כסא הכבוד ומצד שני עומד גרוטאת אדם , שנראה שנבעט מהקרקס הצ'רקסי , שבספק יכול ללכת וספק לקרטע והוא כולו מעוות ועילג והוא בא לרב ואומר לו "אתה יודע הרב , באתי לניסים מהאופנועים ואמרתי לו תביא לי אלף דולאר ואני אסע לרבינו והנה אני כאן."

ניסים מהאופנועים , שומו שמיים ותתחלחל הארץ! אתם יודעים שאת הרב ברלנד העיפו מבית כנסת  ברסלב לפני איזה עשרים שנה , כי הוא היה מביא אנשים שלא דיברו יידיש. אני בעניין הזה , לא מחזיק מעצמי בכלל, אני יודע כמה אני שפל וכה אני חוטא וכמה אני בזוהמת הנחש, אבל כשאני שומע את אחד מצדיקי הדור מדבל על העארס הזה ואומר "תראו מה רבינו הביא לכאן", אני  רוצה להתפלץ.

כאילו מה?

ביצור הזה מתגאים? לכו תביאו את עידן לנדו לרבינו , נראה אתכם , גיבורי קוקילידה.

על זה אפשר לעשות מסירות נפש ולהגיד את שמות הצדיקים קדימה ואחורה , שמסוגל לשנות את הטבע , על פי ספר המידות , אבל את הזה של ניסים מהאופנועים לא כזו בעיה לגרור. בקבוק עארק וחומוס בפיתה והוא כבר קופץ עליכם ומספר לכם איזה ניסים היו לו כדי להגיע לצדיק. אישתו מצאה את הגורמט בצורת המגן הדויד שנאבד מאז הבת מצווה של הבת דודה שלה תיקווה ואני אמרתי זה הכל בשביל שנוכל לנסוע לצדיק ולפגוש את מיקו ולשבת איתו על איזו לאפה.

הקיצר , השם ריחם עלינו ונתן לנו דרך מהירה לעשות תשובה בכל יום ויום ולהשלים את תיקון נשמתנו במהרה בימינו אמן , והדרך המהירה היא הדרך המהירה ,קרי הכביש.

הרי אין בעולם שינאה יותר גדולה מהשנאה בין הנהגים . עומד לפניך מישהו שיכול להיות הכי חביב עולם וכל מה שאתה יכול לדמיין זה איך שהוא עולה באש ומתפורר באוויר ומשאיר מאחוריו משטח אספלט חלק.

כאן בנהיגה , אפשר לקיים את מה שנאמר בליקוטי מוהר"ן תורה  ו' "עיקר התשובה שישמע ביזיונו ידום וישתוק". את זה אפשר לעשות כל יום שנוהגים ולהתאמן על זה ולדעת לשתוק כשעוקפים אותך , כשצופרים לך או כשסתם חוסמים לך את הדרך. זה נשמע קטן אבל זה עיקר התשובה , כמו שאמר רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל "שתיקה היא מעט המחזיק את המרובה".

בקיצור , כמה שהשנאה גדולה בנהיגה היא יותר גדולה בחניה וכמה שהיא גדולה בחניה , היא יותר גדולה כשתופסים לך את החניה הפרטית וזה בדיוק מה שקרה לי היום , שהגעתי מהעבודה עייף ויגע וראיתי שג'יפ מלא בעארסיות חונה לי בחניה .

עארסיות אני שונא יותר מהעארסים , כיוון שהן ממביאות את העארסים לעולם ותומכות במעשיהם הנלוזים ואילו עארסיות בג'יפ זה כבר אבי אבות הטומאה , תועבת התועבות. למה מאיפה לעארסיות ג'יפ? קיבלו פרס נובל במשהו?

אז אמרתי להן לצאת מהחניה והן אמרו שהזאתי הנהגת היא הלכה לשתי דקות , אמרתי להן שיתקשרו אליה ובאמת הן התקשרו אליה ואמרו שהיא כבר באה והיה  לה משהו דחוף. עברו שתי דקות , עברו גם ארבע , אני מחכה ומחכה עם האוטו , עברה רבע שעה ובינתיים הבת שלי יוצאת אלי החוצא ומבקשת שאני אעזור לה בשיעורי בית.

לא יכולתי לצאת המהאוטו כי הוא היה באמצע הכביש, אז כבר חשבתי להתחיל לאים עליהן שאני קורא לגרר , אבל אז ניזכרתי בישמע ביזיונו  , ואממרתי לעצמי שהנה יש לי הזדממנות לעשות תיקון גדול. אני לא אגיד להן כלום , אבל אני אצלם אותן ואת האוטו ואת התמונה אני אפרסם בבלוג ואאחל להן שכמו שהן חנו בחניה שלי ככה הן יחנו ליד המיון בתל השומר, אמן.
בקיצור , איך שאני וציא את הטלפון לצלם הנהגת העארסית חוזרת , רואה אותי מצלם את הג'יפ ומתחילה להשתולל ואני עומד ולא אומר לה כלום כי הרי "ישמע בזיונו וכו'".

בקיצור , היא מתנפלת עלי זורקת לי את הפלפון מהיד ואני נקרע מצחוק ואומר לה "שיהיה לך כל טוב גברת" ואז נוסעת משם וממשיכה לקלל אותי ומזל שהילדה לא שמעה את זה .

רק הילד המתוק שלי עמד שם חסר אונים ואמר "היא חוצפנית ! היא חוצפנית!"

אז ככה , ישמע ביזיונו יידום וישתוק זה עיקר התשובה ואתם אל תשתקו כמוני עם כל הפוילע שטיק. תשתקו באמת בכביש ובחניה ותראו השם לא ישכח אתכם על שזכרתם מה שהצדיק אמר ומה שלימדו אותנו תלמידיו הקדושים.

גם בקשר אלי אני לא דואג.

לא נותר לי עוד הרבה לנקות , בסוף אני עוד אעשה תשובה שלמה ותהיה לי עבודת השם אמיתית וכשאני אגיע למעלה , יכניסו אותי לוהלהלה של חסידי ברסלב והרב בנדר ישב שם ליד האש המבוערת ויגיד "תעשו מקום , מישהו הגיע מרחוק."

8 מחשבות על “גיבורי קוקילידה

  1. מוזר , אבל כנראה בגלל שכתבת מספר פעמים שנאה גוגל כרום מכנה את האתר hate website וטוען שהוא חסום, או משהו כזה. אבל הוא לא חסום כי הצלחתי לקרוא. הבלוג שלך ניסח לי התנהלות שלי מול אדם שמאוד פגע בי על לא עוול בכפי.ואז באופן כפייתי ניסה לערוך בירור ושאר ירקות .וכיוון שאני יודעת שלא יהיה שינוי וחבל על המילים החלטתי למחול ולשתוק. שום בירור ושום נעליים , כי בירור זה משהו כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות זה לשים את עצמך נניח מול מכחיש שואה ולהגיד לו טוב בוא נשמע את הנרטיב שלך. אין סיכוי.
    ג'יפ עם מספר רישוי 69-111-69 עקף אותי בזמן שעצרתי במעבר חציה ברחוב יצחק שדה וכמעט דרס שני הולכי רגל. ברמזור גיליתי בתוכו ערסית בלונדית ואני די בטוחה שהיא היתה משלנו (לא בטוחה איך כותבים את זה ביידיש- פון אונזרע…) ערס זה אופי שלצערי קיים בכל עדות ישראל. "ועיקר התשובה שישמע בזיונו ידום וישתוק".

    • טוב , ציפורה.
      בוודאי שעארס זה עניין של מנטליות.
      האמת שהעארסים מפולניה הכי גרועים.

      לא הבנתי מה קרה לך עם אותו בנאדם שפגע בך ואת יכולה להסביר לי אם את רוצה.

      השם שישלח לך רפואה שלמה מן השמיים ושתזכי לבכות דמעות של אושר על הציון הקדוש.

      • אני מסכימה שהם גרועים יותר, כי הם מכחישים ומתנשאים. האדם שפגע בי היה בן מיני. ולמה להכביר מילים ? אני רק החלטתי שאין סיכוי שאני נמצאת על פלטפורמה של בירור.זה משתיק גם את הצד השני.בכלל שתיקות לעיתים הן תקשורת מאוד עוצמתית.
        עניין נוסף שהרהרתי בו כשטיילתי עם הכלבה- איך לא חשבתי על זה קודם? מספר הרישוי של הערסית עם הג'יפ פעמיים 69 וג' פעמים -1. אתה חושב שיש פה הצהרה על השקפת עולם?
        מה שברור מספר ערס !

  2. פינגבק: לו הייתי שלמה ארצי « ספר חברה תרבות

  3. פינגבק: האיש במבוך « מחוייב המציאות

  4. פינגבק: לא בגלל כת השטן | מחוייב המציאות

תגובה

