ניצחון לאוניברסליות בברסלב


בהקשר לדיון הקודם , בנוגע לרלוונטיות של תורה נ"ב לגויים , עשיתי מעשה.

הלכתי לכבוד הרב שליט"א ושאלתי אותו , האם יש תועלת לגוי שיעשה התבודדות.

הרב אמר "בוודאי , אם הוא רוצה להכיר את האמת."

הוא גם סיפר לי סיפור מדהים על החפץ חיים ומלך פולין , אלא שלא ממש שמעתי את הכל , כי מישהו התעקש להגיד קדיש. כמובן שלא יכולתי לשאול האם הכלל של "מחוייב המציאות" גם כן חל על הגוי , אבל מה שענו לי מספיק כדי לדעת שהמודל שהזכרנו אותו כאן לא בהכרח נכון.

כלומר , זה ששורש בריאת העולם הוא האצלתן של נשמות ישראל , לא מחייב שרק נשמה ישראלית יכולה ע"י תורה נ"ב להכלל בחזרה בשורש העולם , שהוא מחוייב המציאות , כי אחרת גוי לא היה מוצא תועלת בהתבודדות.

זה נראה סיפור קטן , אבל בברסלב זה דבר גדול .

חוץ מזה , בזמן האחרון נשמעו כאן כמה קולות מדאיגים לגבי התכנים המוצגים בבלוג ואני רוצה לחזור ולהודיע שאין כאן שום כוונה ליישר קו עם ההקצנה האולטרא אורתודוקסית . הפלוראליזם הסופרמרקטי ימשך במידת האפשר ונזכיר לכולם שתורה אנו לומדים במאה שערים , אבל כשאנחנו צריכים דוגמנית אנחנו פונים לעמית מכטינגר.

דרך אגב, מישהו מזהה אותה בתמונה?

אני לא בטוח שזאת היא.

בלי נדר , בפוסט הבא נבין למה מזרוחניקים לא מבינים בתורת ברסלב. בסך הכל זה פשוט , אבל אני כבר מת לישון.

לילה טוב ,

שפע של ניסים וישועות.

תגידו תיקון הכללי , תעשו התבודדות.

השם ישלח ישועה בקרוב.

9 מחשבות על “ניצחון לאוניברסליות בברסלב

  1. ברוח הקודש אני רואה שהבלוג הזה עוד יהיה בהשגחת בד"צ העדה החרדית ושומר עיניים למהדרין… 🙂

    ובקשר לגויים, מה הבעיה שיעשו התבודדות ויתחברו לקב"ה, הלא הוא ברא גם אותם, אוהב אותם, ורוצה שיתקרבו אליו… נראה לי פשוט.

  2. היית צריך לנסח את השאלה אחרת לכבוד הרב:
    בתורה נב כתוב שאיש מישראל שכיבכול נכלל במחוייב המציאות מחייב את המציאות כולה גם כן, מפני שהוא שייך לנשמות ישראל שהן שורש העולם כולו ולכן הוא מעלה את הדרגות שמתחתיו. האם גוי שנשמתו היא לא חלק משורש העולם יכול להעלות איש מישראל?
    זה נשמע לי נוסח יותר נכון לבדיקה האם העקרונות שתקפים בתורה נב חלים גם על גוי.

    אני אמנם לא רב, אבל מהעיסוק שלי בליקוטי מוהרן ומההתרשמות האישית שלי, אם היו מבקשים ממני
    להגדיר מה רוצה לומר ר' נחמן בספר שלו, הייתי אומר שהספר שלו הוא מעין יומן פרטי שלו כיצד לדעתו הוא גואל את העולם, התורות שלו, כמו המעשיות, הם סיפור החיים שלו כפי שהוא ראה אותו. ממילא תורה נב צריכה להבחן באותה אספקלריה כמו תורות אחרות, גם אם לא כתוב בה שהיא מדברת רק על הצדיק של ר' נחמן.

    • אוקי.
      הטענה שלך מביאה אותי בדיוק לנקודה שרציתי לדבר עליה בפוסט הבא , כלומר,
      למה כל כך קשה לאנשים מסויימים להבין את תורת ברסלב.
      במיוחד כאלו שלמדו תורה , היו בישיבות , מקיימים מצוות וכיו"ב.
      שאלה טובה , אך נמצאה לה תשובה ובעזרת השם , היא תתפרסם בקרוב.

  3. שלום לך דרול

    זוהי הפעם הראשונה שאני מגיבה בפוסט קדוש זה, ומה משמח אותי שזכיתי והשוא הוא עמית מכטינגר!

    ובכן, נראה לי שזו איננה היא. אני נותנת קישור לתמונה של עמית אז והיום (לצערי אני עצמי לא יכולה להעלות לכאן תמונות של דוגמניות, רק אתה) ואשמח לדיון שיתפתח בשאלת זהותה, אם ירצה ה':

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-169921-00.html

    (אגב, יש שם שתי תמונות, שלה, נא לגלול)

תגובה

