כל חורף מחדש


כל חורף מחדש מנצחים החרדים. השטריימלים והמעילים חוזרים אל הרחובות , כאילו כדי לספר לנו שבסוף נבין שגם ביתר הדברים הם צדקו.

אני לא קונה את זה , לא בא לי. נחמד לי עם האינטרנט הפרוץ לכל רוח ועם בית הקולנוע בקניון גבעתיים. אני גם אוהב את החנות הזו ברמת גן שניתן לקנות בה לחמניות וקוקה קולה , חצי דקה לפני שהשבת נכנסת.

אבל בקשר לחורף אני חייב להסכים. הקיץ זו עונה מגעילה , כמו שענבל פרלמוטר אמרה בערך

.

ובחורף הכל הרבה יותר נעים , אם לא איתרע מזלך לגור בירושלים.

הרבה דברים טובים יקרו בחורף הזה ואולי הראשון מבינהם יהיה שיעור של הרב רן ובר בגבעתיים.

שיעור בגבעתיים עם רן ובר – לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב.
יום רביעי 02 נובמבר בשעה 20:30
מיקום: בית הכנסת האשכנזי, רחוב גונן 3, גבעתיים. לפרטים: עופר 0502211243

רן הוא מורה מצויין , אדם מקסים ואחד הברסלבים הכי חמודים שניתן למצוא. ביקשו ממני להגיע לשיעור ואני , כמובן , רציתי להענות בחיוב , אלא שהשיעור הזה נופל לי על השיעור של הרב ברנר באור יהודה ובאמת לא ידעתי מה לעשות.

מצד אחד – חשוב שיהיה שיעור ברסלב בגבעתיים , מה שלדעתי לא היה עד היום.

מצד שני – עצם העובדה שאני הולך לשיעורים אצל הרב ברנר , מאפשרת לי לדעתי , להמשיך ללעוג ולזלזל בחסידים ,רבנים ובתלמידי חכמים , שלפי דעתי האידיוטית , אינם מצליחים לשמר את רוח החסידות האמיתית.

אז התלבטתי לפחות חצי יום ועכשיו בחצות הלילה , כשיצאתי ממקווה הרפאים של נדבורנה בבני ברק , אזרתי אומץ והתקשרתי אל הרב ברנר בעצמו.

הוא אמר לי שאין לי מה לחשוש כי בשבוע הבא הוא ממילא כנראה מקדים את השיעור ליום שלישי .

כיוון שכבר דיברתי איתו ביקשתי שגם יגיד לי דבר תורה קטנטן של חצי דקה בגלל שהשבוע הפסדתי את שלושת שיעורי התורה שלי (ביום שלישי הבייביסיטר דפקה ברז , ביום רביעי התבטל וביום חמישי אשתי הייתה צריכה לקנות לילדה סוודר שיהלום את חוקי בית הספר האקסלוקסיבי שלה)

אז הוא נתן לי את השיעור המופלא הבא.

1. כתוב בתורה "נוח איש צדיק היה בדורותיו"

2. על הפסוק הזה כותב רש"י:

יש מרבותינו דורשים אותו לשבח: שאלו היה בדור צדיקים היה צדיק יותר.ויש שדורשים אותו לגנאי: לפי דורו היה צדיק, ואלו היה בדורו של אברהם לא היה נחשב לכלום.
 

 

3. שואלים כולם "מה פתאום לדרוש אותו לגנאי , אם אפשר לדרוש אותו לזכות?"
4. עונה החוזה מלובלין שמכאן למדים שעל הצדיקים תמיד מדברים כל מיני דברים.

דבר אחרון,
מאוד רציתי לדבר כאן נגד הרב ארז משה דורון ונגד הפסק השערורייתי שלו מגיליון אדרבא האחרון , לפיו אסור לקרוא ספרי פנטזיה שנכתבו על ידי גויים , אבל החלטתי שאני לא רוצה לבוסס בכל האווירה הנגטיבית הזאת ולכן אני אגיד שלושה דברים.
א. "לוחמי התמורות" הוא לא ספר פנטזיה.
ב. מי שלא יקרא ספרי פנטזיה שנכתבו על ידי גויים כמו ג'ורג' מרטין , פיליפ קארני , מייקל מורקוק ורוג'ר זילאזני , לא ידע להבדיל בין ספר פנטזיה לבין ספרים אחרים.
ג. מי שבכל זאת רוצה להחמיר וללכת לפי הפסק של הרב ארז משה דורון , מוזמן להכנס לסטימצקי ולהזמין את פארק באקפנהיים , שהוא יצירת מופת , שאולי אני אקבל עליה תגמולים פעם.

טוב התחלנו בענבל פרלמוטר , אמרנו דברי תורה , הזכרנו את הצדיק ועכשיו גם נסיים בענבל פרלמוטר , יהי זכרה ברוך.

חורף טוב וכל הישועות

8 מחשבות על “כל חורף מחדש

  1. אם כבר פירסום ללא בושה – התחלתי שיעור לנשים בלבד בנתניה, במדרשת ניגון הלב של מיכל סויד. טלפון: 0504778772

    זה שיעור מבוא לסדרת שיעורים שמתחילה שבוע הבא – וגם אתה, למרות שאתה גבר שבגברים יכול לצפות בשיעור:
    http://newb.co.il/?p=1541

    גיט סעבש

    • בבית.
      אישתי הודיעה לי שיש לה אירוע של מכירת בגדים וריקודים והיא כבר קבעה עם חברה , אז אני נשארתי בבית להשגיח על הילדים.
      סיפרתי להם מעשיה על האלים הסקנדינביים וזה די הרדים אותם ואז הלכתי למחשב וראיתי איזה סרט עם טום הנקס וג'וליה רוברטס.

תגובה

