לאסונכם ולבושת אמכם


אחרי מאמצים אדירים , מסעות , טלפונים , פגישות ותחנונים הצלחנו לרשום את הילדה לבית ספר חרדי-חסידי יוקרתי בבני ברק.

האמת , זה באמת בית ספר טוב. מי שלמד במכלאת ילדים חילונית עם ארבע מאות ילדים בשכבה , בכיתה עם ארבעים ילדים עם מורה בת 23 עם הנגאוברים כל יום ראשון, ידע להעריך את זה.

אני יודע להעריך את זה. הילדה מטופלת ומחונכת , ללא ספק . היא מטרה חינוכית לסגל המורים ולא בורג סתמי בבית חרושת לבייביסיטנג ציבורי.

אממה , עשינו לה סנדוויץ' מלחם טוב ויקר , מאה אחוז חיטה מלאה עם גרעינים וסיבים תזונתיים והיא חזרה בוכיה הבייתה , כי איזו ילדה מנוולת אמרה לה שמי שאוכל לחם שחור הופך לכושי.

יגידו לי הורים אחרים שזו בעיה קטנה מאוד יחסית למה שנמצא בבית ספר ממלכתי , אבל אותי זה מעצבן .

אני נורא מתאמץ כדי שהילדה שלי תקבל חינוך איכותי ואני לא רוצה שבהפסקות ימלאו לה את הראש באמונות תפלות ובשטויות מהאגדות האורבניות של בני ברק החרדית.

אבל אלוהים בחסדו הרב נקם בחנויקים האלו .

הנה המורה שאלה את הילדות איזו החלטה טובה הן רוצות לקבל לקראת השנה החדשה והילדה שלי הצביעה ואמרה שהיא מקבלת עליה לא ללכת לגן הציבורי עם מכנסיים.

צריך להיות חרדי כדי להבין באיזו היסטריה המורה התקשרה לאישתי באותו הערב , כדי לברר איך הילדה יודעת שיש בעולם ילדות שיוצאות מהבית לבושות במכנסיים.

אני לא יודע מה אישתי אמרה לה , אבל יש לי יסוד להניח שהילדה עוד זוכרת את הימים בהם הלכנו לאכול בשבת בבוקר במקדונלדס במושבה הגרמנית ולגבי המכנסיים , נו , יש את התמונה הזו שבה הילדה משלשלת לקלפי מעטפה שתביא את ניר ברקת לעיריית ירושלים , לאסונכם ולבושת אמכם.

טוב , צריך להזכיר כאן שזה בלוג ברסלב ולא בלוג של לעצבן חרדים , אז יש כאן לימוד מבחינת ההתקשרות לצדיק האמת.

אמר הרב הצדיק , רבי יצחק ברייטר זצ"ל שעד שהכיר את רבינו הוא עבד עבודה עבודה זרה בטהרה.

ואתם יכולים להיות בטוחים שהוא היה בחיידר מצויין ולמד משנה וגמרא ופוסקים בישיבה ואז בכולל והיה גאון ובקי וידוע לגדולי הדור ואף על פי כן , לא הייתה לו תעודת ביטוח , שלא יגידו לו "אתה תהפוך לכושי"  , כי די במילה אחת או בשטות אחת כדי להקדיח תבשיל שהשתבח במשך זמן רב.

ובשביל זה יש את הצדיק "אל תפחדו אני הולך לפניכם".

ואני הולך לישון.

תגובה

