ישועות ונחמות


בזמן האחרון , אני מקבל הרבה מאוד מחמאות שבכלל לא מגיעות לי בגין הסרטונים שאני מעלה ליוטיוב , ואני מקבל אותן מאנשים שבכלל לא אמורים לדעת שיש אינטרנט בעולם .

היום כשמספר הגולשים בבלוג הזה הולך וגדל , אין סיבה שלא לחלוק איתכם גם את השפע הזה של שיעורי התורה אותו תוכלו לראות בערוץ שלי ביוטיוב שכולל גם קטעים נדירים ובלתי סבירים של הרבנים המובילים בברסלב , כמו הרב טייכנר והרב עופר ארז , שלא לדבר על הרב ישראל מאיר ברנר שליט"א , שהפעם הראשונה שהגיע סרטון שלו לאינטרנט , הייתה , למיטב ידיעתי , בערוץ הזה של "מחוייב המציאות".

הנה לדוגמא הסרטון הזה , בחצרות בחושך , , שמתעד שיעור פרטי שהרב עופר ארז שליט"א , העביר , אור לתשעה באב ברמת גן. אין כאלו דברים.

עכשיו , אני יודע שזה לא בזכותי ולא בזכות אבותי , הצדיק רוצה  שהדיבורים שלו יגיעו הלאה וילחלחו את המקומות הכי יבשים ואז הוא משתמש באתרים האלו , כמו שהוא משתמש באפליקציות של האייפונים ובלווינים ובערוץ "החיים הטובים".

הלוואי שהיינו יכולים להגיד שאנשים נכנסים לברסלב בקלות ומקבלים את העצות של הצדיק וברוך השם , יש להם דרך ומסגרת והם יכולים באמת להמשיך לעשות את התיקון שלהם בקלות ובנוחות. המצב רחוק רחוק מלהיות כזה אידיאלי.

אנשים מתקרבים לברסלב ומגיעים למקומות מאוד משונים.

אתם בטח חושבים שאני מתכוון לכל רבני החבלה בסגנון אמנון יצחק  , שמשום מה נפלו יום אחד מהמיטה שלהם בבנגאזי והחליטו שמהיום הם ברסלב. לא , אליהם אני לא מתכוון. הקהל שמגיע אליהם , הוא כמובן בני ישראל קדושים , אבל לא מהסוג שיפקוד את בלוגי הצנוע , אם לא תהיה כאן באסטה של קמיעות (ולא תהיה).

כשאני מדבר על מקומות מוזרים ודברים מוזרים , אני מדבר על גילגולים שיכולים ליפול גם בחלקו של אדם מיושב ונבון , שעושה כמו כולנו , את צעדיו הראשונים בהתקשרות לצדיק האמת.

נגיד, שיקחו אותו לסדנת "שפוף"

או שיתנו לו לקרוא את הספר "קביים" או את הספר "לצוף"

או מישהי שתגיע בטעות ל"מסע מרגש לקברות הצדיקים עם הרבנית צפדינה ארפשחדי"

או שתגיעו לסדנאות האלו של "אמונה ותאונה" ותהיו חייבים להקשיב להגיגיו של איזה זמר סלבריטי מסטול שיספר לכם על תקליטו החדש "מזריק אל הצדיק".

כאלו דברים יכולים לקרות ממש לכל אחד , אפילו אני ואישתי נקלענו ,לא עלינו לאיזה ערב של חוזרים בתשובה , שכל מה שדיברו שם היה על מאיר אריאל. בקיצור, באנו להתקרב לצדיק ומצאנו את עצמנו תחת גשר מט ליפול.

לאנשים שעושים את כל הדברים המוזרים האלו , אין כוונות רעות. חלקם רבנים גדולים שציפורנם גדלה ממותני בכל הנוגע לתורה או לעבודה , אבל חיים עוד בקטע של הניו אייג' מלפני חמש עשרה שנה וזה גם שיספרו אם ישאלו אותם.

הם יגידו שאנשים רוצים להרגיש יצירתיים , שהם רוצים להרגיש שהם עושים משהו שמפתח אותם , ש… עזבו , נמאס לי אפילו לדבר על זה.

העולם מלא בסדנאות מצויינות שאף אחד בברסלב או באורתודוקסיה עוד לא הצליח לחקות.

העולם מלא בספרים הרבה יותר מוצלחים מאשר "בגן הקרציות" ובסרטים שאלוהים עשה אותם מוצלחים הרבה יותר מכל מה שתמצאו בבאסטות בפסטיבל קרליבך.

זאת האמת.

אז מזלנו שנמצאו לנו כמה הזדמנויות לשמוע מחסידי ברסלב , לא על יצירתיות ולא על אומנות ולא על מנהל עסקים ולא על השקעות בנסד"ק , אלא על ענייני ברסלב , אתם יודעים , הצדיק , התקשרות , התבודדות , עיניינים

ותעשו לעצמכם סדר בתוהו ובוהו של החיים ותקצו לעצמכם את הזמן הזה ללכת בעצותיו של הצדיק , אם זה ללמוד שתי הלכות ביום , או לראות הרצאה של הרב ברנר בבאינטרנט , או ללמוד ליקוטי כלשהו , או לעשות התבודדות.

וביתר הזמן תעשו מה שבא לכם , אני יודע ? תלכו למכון כושר או תבשלו פסטה או תצפו בעונה החדשה של אחת שיודעת…..

XOXO

2 מחשבות על “ישועות ונחמות

  1. לגבי שקוף אני ממש לא מסכים איתך.
    וגם הרב קרמר לא מסכים איתך וגם הרב שכטר לא מסכים איתך.
    וככל שאני מבין לפי החסידים שלו שמגיעים לשקוף – גם הרב קלוגר (או קלוגער כמו שאתה בטח אוהב לכתוב) לא מסכים איתך.

תגובה

