טוב שבגויים הרוג


צריך ללמד זכות על המזרוחניקים.

לא על המזרוחניקים בעלי ההכרה , השם ישמור ויציל , לא על על אלה שמסתובבים עם רבנו בחיי או עם המסילת ישרים ומנסים להרשים אותך בכל מיני שטיקים שלימדו אותם בבר אילן . אלו – טוב שבגויים הרוג.

אני מדבר על המזרוחניק המצוי , המשוטט, זה שמוצאים לפעמים עומד ככה מול איזה ציון קדוש או מול הכותל המערבי כשהוא מנסה להזכר במשהו. המזרוחניק המבולבל , הלא ברור , החמוד שמוצאים לפעמים בתור שופט או שוטר או רופא שיניים , זה עם הבן הקולני והילדה העארסית והאישה המתוכשטת.

כן, הוא יהודי יקר, המזרוחניק, וצריך לעשות עליו כף זכות.

חשבתי את זה השבת , כשהלכתי לבית כנסת של מיזרוחניקים , ומישהו התחיל לדבר איתי על בית הכנסת המקסים שהוא ראה בפירנצה.

אני רוצה להגיד לכם שבהתחלה הייתי בהלם ואז נשמתי לפתע נשימה ארוכה ואסירת תודה.

"בית כנסת בפירנצה" פירושו ציווליזציה.

אתם צריכים להבין עם מי בדרך כלל יש לי עסק.

או עם חוזרים בתשובה ברסלבים , שכל הזמן משריצים ילדים ואין להם כסף לכלום גם לא לנסוע לאומן והנושא היחיד שעולה אצלם בשיחות זה כמה כסף הם חסכו השנה הזאת יחסית לשנים עברו.

שיחה ממוצעת שלהם הולכת ככה: "בשנת תשמ"ח הבאתי רשימה של חמישים אנשים למוקי מחברת חסידים תורס והוא עשה לי הנחה של שלושים דולר לכרטיס וגם הביא לי שקית ביסלי בשביל הבר מיצווה של יוחאי עקיבא , יתברך שמו."
אה , יש להם גם בדיחות בסגנון הזה "אל תראו את גידי ככה. באנו ללמוד איתו בכולל והוא אכל לנו שלוש פרוסות עם ריבה , מול העיניים חע חע חע ".

נכון להתמוגג מצחוק?

מצד שני , יש את החרדל"ים .

הם תמיד בקטע של מלחמה , שכם ,חברון , סיפוח , גבעות , מאחזים ,קאלצ'ניקוב ביבי פה וביבי שם.

תגיד להם "בית כנסת בפירנצה " והם ישר יתחילו "ארץ טומאת העמים" ו"מה עם הרובע היהודי בחלחול?"

"צריך לאחד כוחות , להתנחל בלבבות".

בדיחות , הם לא מספרים וטוב שכך.

לעומת זאת המיזרוחניק יוצא קרח מכאן ומכאן

יש לו שלושים דולאר שהרוויח ביושר , אז אין לו מה לעשות עם מוקי.

חוש ההומור שלו בדרך כלל הוא שרידים מהעונה הראשונה של הקומדי סטור וחרד"ל הוא היה רוצה להיות אבל בתור שופט תנועה , או מנהל בנק , או רופא שיניים , הוא לא מצליח לדמיין את עצמו מתגלגל מתחת לסוסים המשתוללים של הדרוזים ממשמר הגבול.

ככה שתמיד נראה לי שאף אחד לא מעריך את המזרוחניק ואת המאמצים הגדולים שהוא עושה , כדי למצוא בדל של משמעות בחייו האבודים, כמו לנסוע עד איטליה ולצלם בתי כנסת.

לכן אני אומר , ההפך.

המזרוחניק המצוי הוא נכס.

לחוזרים בתשובה צריך להגיד "תפסיקו להשריץ ילדים , הרי כבר יש יותר מדי מסוגכם . חוץ מזה קחו דוגמא מצדיקי הדור. הנה לרב ברלנד יש רק בן אחד וגם הוא מיותר."

לחרדלים צריך להגיד שחשוב מאוד להלחם על ארץ ישראל , אבל מי שמת במלחמה , מה יוצא לו מזה? חוץ מזה , אם כל הזמן אומרים "ארץ טומאת העמים" , בסוף גם הגויים יאמינו לזה ויתחילו להגיע לכאן ויעשו לכם מנגל חזיר על הדשא באמצע ההתנחלות.

לעומת זאת המזרוחניקים הם חמודים , הם מקסימים וצריך לעודד אותם ולטפח אותם ולהגיד להם שזה לא נורא שהם זעיר בורגנים ולא נורא שהם עיוורים לכל סוג של חוויה דתית וזה לא נורא שהם מאמינים לשטויות שיש בטלוויזיה ולא נורא שיש להם ילדים עארסים עם פוקימון בראש.

העיקר ומה שחשוב זה שהם יהודים ויש להם נשמה אלוקית ואלוהים אוהב אותם וגם הצדיק.

 

 

8 מחשבות על “טוב שבגויים הרוג

  1. במיזרוחניקים יש הרבה חן. הם חלק ממעמד הביניים הישראלי.
    כמובן בית הכלא הבורגני שלהם הוא עונש מספיק קשה עבורם
    כך שבאמת אין טעם לגידופים.הייתי אומר שהם מייצרים וחיים
    אשליה.

    • תשמע,
      אני מוכן ללמד זכות על המיזרוחניקים מסביב לשעון.
      אני מוכן להתמודד עם כל המבקרים שלהם חילוניים או חרדים.

      אבל העיקר הוא ההתקשרות לצדיק .
      מי שמבין את הכוח של הצדיק , מי שלכל הפחות מכיר ביכולת של הצדיק , הוא כבר בעולם אחר וזה לא משנה מה הרדיוס של הכיפה שלו ואם הוא עומד בצפירה או קורא תהילים או מפצח פיסטוקים.

      • ההתקשרות לצדיק, כל צדיק?

        הצדיק של ברסלב(ר" נחמן) כבר מת ממזמן(וגם רממ"ש). ככה שיש פה דבר מעניין – התקשרות לצדיק מת. בזה אין הבדל בין התקשרות לרגבי אדמה – חיים מתים(החרד"ל). או שמא אני טועה?

        אשמח להסבר

        • זו בהחלט מסוג השאלות שהבלוג הזה מנסה לענות עליהן.
          הצדיק הוא כוח רוחני.
          הוא נברא , בדומה לכל הנבראים , אבל יחסית לנבראים האחרים הוא מאוד חזק.
          מה שכתוב בליקוטי הלכות זה ככה:

          אבל גם הצדיקים הקדושים האלו הם גדולים במיתתם יותר מבחייהם כשרז"ל כי אחר מיתתם הקדושה דייקא כשהם שוכנים בתוך העפר הגשמי דייקא משם דייקא הם נכללים יותר ויותר בבחי' מקומו של עולם בבחי' ירידה תכלית העליה. וע"כ אז דייקא הם ממליצים טוב ביותר על ישראל אשר כל קיומינו עתה על ידם כ"ש בזוה"ק אלמלא תפילת הצדיקים המתים על החיים לא אתקיים עלמא רגעא חדא. כי אחר מיצתתם כשהם שוכנים בתוך העפר. ממש אז דייקא הם נכללים יותר ויותר בבחי' מקומו של עולם כנ"ל ואז יכולים ביותר להמליץ טוב על ישרא לזכותם לפי מקומם וכנ"ל. וע"כ הולכים בער"ה דייקא על קבריהם הקדוש כי אז אחר מיתתם הקדושה אז דייקא הם עושים ר"ה בתכלית השלימות יותר ויותר מבחייהם.

          ובהסבר פשטני ניתן להגיד כי הצדיק את הדברים שלו וככל שהוא יורד נמוך יותר , יש לו נקודת משען שהוא יכול להרים את העולם לגובה גדול יותר .
          לכן אין קשר בין החרדליות לבין תורת ברסלב , כיוון שברסלב לא מתעסקת באדמה בכלל , אלא רק בצדיק חי או מת , שגדול במיתתו יותר מאשר בחייו.

  2. קראתי עד עכשיו את בלוגך המעניין , אני מזרוחניק. ואם לא הייתי מחפש לפגוע בך הייתי אומר לך שאתה גם כזה!
    אתה – מבלבל לנו את המוח על הצדיק -הצדיק – הצדיק, ואז קופץ לגוסיפ גירל, ושאר בלונדיניות.
    מי אם לא מזרוחניק אמור להבין על מה אתה מדבר?
    חברייך החוזרים בתשובה – (העניים) להם אין טלויזיה.
    והחילונים – לא מבינים מה אתה רוצה ועל איזה צדיק (בינו) מדובר.
    נו, נשאר לך רק אותנו. אלה שמנסים להתקרב ולשאוף לרוח, אך חוטאים מעט בהוט ויס.
    אז אל תירק לבאר היחידה שאמורה להבין את הבלוג ההזוי שלך.

    שבת שלום. (וואלה,באתי לחזק ויצאתי מחוזק)

    • שמע נא אח יקר.
      הבלוג הזה עיניינו הפצת תורת ברסלב.
      לדעתי הוא יותר מתאים לחילונים מאשר למזרוחניקים , אבל המזרוחניקים בוודאי ברוכים הבאים.
      מה שמדהים אותי זה שאני הקדשתי פוסט שלם ללמד זכות על המזרוחניקים ואתה בכל זאת הצלחת להעלב.
      דע לך שלפי תורה ו' בליקו"מ עיקר התשובה הוא שישמע בזיונו ידום וישתוק ולכן אם נעלבת אשריך , למרות שבוודאי לא התכוונתי להעליב.

      • אבל לא שתקתי – אז איך אשריי?
        ואני מופתע מזה שתעלמת מכל רסיס של אינפורמציה בתגובה שלי – ופנית לשולי הדברים…
        אבל מי אני שישפוט אותך…

        • אני רוצה להבהיר שאני מעדיף לטבוע בבאר של המזרוחניקיות , מאשר לשתות ממנה.
          אתה אומר שהחילונים לא יודעים על איזה צדיק מדובר ואני רוצה להבטיח לך , שהמזרוחניקים לא יותר טובים בעניין הזה.
          עכשיו לשאלתך,
          בשיחות הר"ן סימן קי ומשהו כתוב "חיזקו ואימצו כל המייחלים לה'" – מייחלים דייקא.
          אז בוודאי שאני דן אותך לכף זכות , שעכשיו אתה יודע מה עיקר התשובה , בוודאי שהיית מייחל לשתוק – ועל כך אשריך.
          אני מכיר מזרוחניקים ברמה מסויימת ואני אגיד לך למה אני לא מסכים איתך , לגבי הרלוונטיות המובהקת שלהם לבלוג הזה.
          מיזרוחניקים הם בנאליים, הקשר שלהם לאוונגארד הוא נדיר ומיקרי וחסידות ברסלב הינה אוונגארד ותמיד הייתה.
          אז נכון שהיום מנרמלים את ברסלב לתבנית מזרוחניקית , בכל מיני חוות ומרכזים שמפאת לה"ר , אני לא אנקוב בשמם , אבל הנירמול הזה לא כאן מקומו.
          זה אמור להיות בלוג אוונגארדי.
          יש כאן מינסטרים כמו הארי פוטר , אבל הקונוטציה שלו אמורה להיות אוונגרדית.
          יכול להיות שאני מלא בדעות קדומות כרימות בגופה , ובישיבה של צפניה דרורי רואים את גלאקסי קוואסט ושומעים את סוזי, אבל זה לא סביר , כיוון שמותר המזרוחניק מהחילויני , היא אותה קהילתיות של סניף/ שבט / בית כנסת שפועלת עליו כמנוף אישיותי רב עוצמה.
          אני מאמין שאוונגארד לא קיים שם בפנים והאוונגרדיסטים לא מוצאים שום סיבה להישאר מזרוחניקים. הם בדרך כלל יהפכו להיות חילונים או , במקרים נדירים כמו שלי , לזן בודהיסטים.
          לכן , אני לא רואה התאמה כמו זו שאתה טוען שקיימת.
          אבל אם אני טועה , אהלן וסהלן.
          הנה סוזי, תהנה!

תגובה

