רובוטריקים לכבוד ההילולה


היום ההילולה של רבינו ובאמת זה הזמן לדבר על עיקר העיקרים בחסידות ברסלב , שזה ההתקשרות לצדיק.
אז אני יודע שכולם כל כך מתפעלים מזה שהיו באומן השנה חמישים ומשהו אלף איש, אבל אני דווקא לא כל כך מתלהב , כי הייתי שם ואני יודע מי היה שם.
מתוך החמישים אלף , יש אולי שליש שמגדירים את עצמם חסידי ברסלב. מתוך אותו ציבור ישנם אולי אלפיים או שלושת אלפים שהם באמת בעניין של להיות מקושרים לצדיק. האחרים שייכים לחצרות ולאדמו"רים שהם כאילו ברסלב ובפועל הם חסידויות נפרדות ומוסוות.
מתוך אותם אלפיים , כמעט כולם חיים ומתים בגטו . או בשול מישורים , או בבית שמש או בצפת.
מי שנותר להסתובב בשטח ובעולם זה כלום , מאות במקרה הטוב , עשרות במקרה הסביר.
ועכשיו אני שואל , איזה חוצפה יש לחסידות ברסלב לטעון שהצדיק מנהיג את העולם ושהעולם פועל על פי עקרונות החסידות , בעוד שהחסידות היא כל כולה שבריר מתוך שבריר בשבריר , אפילו לא שערה מרעמת האנושות?

והתשובה היא שיש עניין גם בזה.
אתם זוכרים אולי , בקיץ השתתפתי בהילולה של הרב הלברשטם , מקלויזנבורג ,האדמו"ר הקודם מצאנז , ואחר כך הלכתי לסרט רובוטריקים 3 .

אם אני זוכר נכון , ממש לא הבנתי את עצמי.

מה פתאום אני הולך לסרט אחרי ההילולה ועוד לרובוטריקים 3 , כשאפילו לא ראיתי את רובוטריקים 2 ואחרי שכבר נודע לי שהעיפו את מייגן פוקס מהקאסט והביאו במקומה מישהי שהיא בכלל לא בליגה.

בכל אופן , בעוד אני שואל את עצמי על חסידות ברסלב , נמצא לי התירוץ על רובטריקים 3.

הרי מה היה שם?

מהצד האפל של הירח , צצים אלפי רובוטים איומים , כובשים את כדור הארץ , מחסלים את כל המטוסים והטנקים , משתלטים על הפצצות האטום והטילים ואז הם מפעילים את הטלפורט שלהם ומביאים את כל הכוכב של הרובוטים לקרבת כדור הארץ ונכנסים עם מאות  ספינות אויר רובוטיות לשיקגו ומתחילים לפוצץ שם את גורדי השחקים.

ואז מגיעים חמשת הרובוטריקים הטובים שנשארו בחיים והגיבור האנושי שואל אותם על רקע שיקגו הכבושה , מה הם מתכוונים לעשות.

"דבר ראשון נהרוג את כולם" , עונה לו אפטימוס פריים , מנהיג הרובוטריקים בלי לחשוב בכלל.

זה לא משנה כמה חסידי ברסלב יש.

אתם יודעים שפעם היו חמישה? פעם היו חמישים?

אז היו.

ברגע שיש מישהו שחי באמת , הוא יודע שהוא ינצח, כי כל מה שעומד מולו פשוט לא אמיתי.

אנחנו יכולים לראות בטלביזיה מאה אנשים , או אלף או מיליון.

כשמכבים אותה הכל נעלם , נשאר רק שאמיתי , מה שמקושר לצדיק האמת.

שיהיה חג שמח.

מחשבה אחת על “רובוטריקים לכבוד ההילולה

תגובה

