אומן ראש השנה


בפעם האחרונה שהייתי באומן , עד אתמול, זה היה בשבועות.

הדבר העקרי שביקשתי שם מרבי נחמן , זה שידאג שבראש השנה הזה , לא יהיה לי כל כך נורא באומן , כמו שהיה לי בשנה שעברה.

רבי נחמן בהחלט השתדל לעזור כי בסה"כ היה סבבה, למרות שבהחלט לא השתתפתי בשום קרנבל ולא ישבתי עם החברים העארסים שאין לי וריכלתי ואפילו לא למדתי תורה בחברותה עם ענקי הדור שליט"א. לגמרי לא.

רוב מה שעשיתי היה לאכול , לישון ולחפש את הרב ברנר.

תשאלו בוודאי , איך בנאדם כמוך שכל כך מקושר לרב עופר ארז שליט"א , מבלה את ימיו בחיפוש אחרי רב אחר?

ובכן , התשובה מאוד פשוטה , הרב עופר ארז ישן במיטה מתחתי במשך ארבע לילות .

אכלתם את הלב? בצדק. להיות בקרבה כזו למלאך זו חוויה שמעטים זכו לה , ואין שום ספק שסיבה מרכזית לכך שחזרתי מאומן במצב סביר , היא הודות לכך ששהיתי בסביבתו הקרובה.

מצד שני,

בשלוש ועשר דקות אחר חצות , השעון המעורר שלו מתחיל לנגן מין דיסקו ניינטיז, משונה כזה ואז הרב מתעורר , קם מתעטף בטלית ומתחיל לבצע כל מיני ייחודים עליונים , זרים בעליל לאנשים מהשורה.

מיותר לציין שיש לי ילדים קטנים בבית , מה שאומר שאני רגיש לרעשים בלילה יותר ממרבית האנשים , אבל מצד שני חשוב לציין שהשעון המעורר של הרב מטרטר במשך שעה עד שהוא נכבה ושהרב לא יכול לכבות אותו בשבת ובחג, שזה אומר בשלושה לילות מתוך הארבעה.

לא שאני מתלונן חלילה.

דווקא הדיסקו המפתיע הזה , עשה לי יופי של הטבת חלום.

בלילה הראשון של ראש השנה חלמתי שבדואים גונבים לי את האוטו ואני מבין שאני צריך להגיע לתל ערד כדי למצוא אותו ואז , איך שאני מגיע לתל ערד אני נזכר שמפקד משטרה כלשהו סיפר לי שכל יהודי שמגיע לתל ערד , גומרים אותו וצריך להכנס רק בליווי מג"ב ןכיוצא באלו ושאין שום סיכוי שאני אמצא את האוטו שלי שם.

ואז אני מגיע לתל ערד (שלא הייתי שם אף פעם) וזה מקום ריק ושומם ומפחיד ואני בטוח שתיכף יקפצו עלי מי שהם והנה , מנגינות דיסקו עליזה נשמעת ואל החלום פורצות ארבע בחורות בלונדיניות ומתחילות לרקוד מסביבי.

לקח לי זמן להבין שאני בסך הכל מקשיב לצלצול הפלפון של הרב שליט"א שעשה לי הטבת חלום בזמן אמת.

עם הזמן כבר התרגלתי לזה .

הרב היה מצלצל ולפני שהיה קם הייתי כבר על הרגליים לבוש ומוכן בדרך למקווה . מה אכפת לי? אני לא צריך לקום בשש לותיקין , הרבה יותר נחמד לבלות את השעה שלפני השחר אצל הצדיק , להנות ממקווה ריק למחצה ואז לחזור לישון עד תקיעת שופר .

את התקיעות עשיתי אצל "שדה צופים" , חבורה של בעלי תשובה חביבים , ושפויים בדרך כלל , שהקימו את בית הכנסת שלהם למטה למטה על יד הנהר וממש לא עשו עניין מזה שהייתי מגיע אחרי ששבע שמיניות של התפילה כבר חלפו.

אחד מהדברים שהכי עצבנו אותי באומן אלו כל המודעות האלו נגד נשים שבאות לציון בראש השנה , ולכן מאוד שמחתי שראיתי שחסידי חב"ד עשו בבית הכנסת שלהם עזרת נשים ובכך השתינו בפרצופם של המוני הפנארטים מסביב.

האמת שרציתי ללתמוך בבית הכנסת של חב"ד ולהגיע בזמן תפילות ראש השנה , אבל אז היה שם מפוצץ , אז הגעתי לשם בערב שבת תשובה ואז בקבחת שבת , כשרקדתי איתם מסביב לבימה ושרנו "לכה דודי" במנגינת "יחי אדוננו" , באמת הרגשתי כמו חבד"ניק , כלומר במלחמה עם כל העולם.

כל אותם ימים לא הצלחתי לתפוס את הרב ברנר , חוץ מפעם אחת ביום רביעי בבוקר כשהוא איחל לי שנה טובה. אפילו את הרב ברלנד ראיתי פעמיים , פעם אחת בשלישי בלילה ופעם אחת בשישי בבוקר , אבל הרב ברנר היה פשוט חמקמק מדי וכנראה שידע להעלים את עצמו כרצונו.

זה לא עד כדי כך הטריד אותי , כי ידעתי שהוא עתיד למסור שיעור בשבת בצהריים ואפילו הזמנתי כמה אנשים שיגיעו גם.

חשבתי שזה יהיה נחמד אם יגיעו לפחות עשרים או שלושים איש כדי לשמוע את השיעור שלו , אבל המציאות עלתה על כל דימיון. כשהגעתי לשיעור , האולם התחתון של הקלויז היה כמעט מלא וברדיוס חמישים מטר מהבימה לא היה מושב פנוי. אם אני מבין נכון היו שם בערך שש מאות איש .

זה לא אומר שכולם ידעו מי זה הרב ברנר. ברגע שראו אותנו רצים ונדחפים לכיוון הבמה , התחילו לשאול אותנו "מי זה מי זה הרב ברנר?"

אז אני אמרתי "הרב ברנר זה הjoy division של ברסלב." משפט שזכה לתשואות וצוטט מיד בכל רחבי האולם.

מאוד התלהבתי מההצלחה ושיניתי את הגירסה למשהו בסגנון "הרב ברנר הוא הסילוויה ג'אנקוזה של ברסלב."

כאן ניתקלתי במבטיםן די המומים , מה שהוכיח בפעם המי יודע , את היתרון הניצחי של האייטיז על הניינטיז.

טוב הרב ברנר נתן שיעור בפני אולם כמעט מלא, הוא התמקד בנושא ההתקשרות לצדיק ואמר , בין היתר , שמי שלא עוזב את החוכמע'ס , לא מקושר בכלל. (נחזור לזה אחר כך). השיעור היה טוב מאוד ואחריו התאספנו חבורה קטנה , סביב הרב ברנר בחוץ ושמחנו לשמוע אותו מבקש מאיתנו להפגין בעד זה שהוא ינהל סעודה שלישית בעברית , לצעירי השול , במקום באידיש.

ככה או ככה , הלכתי לישון , עד שמישהו העיר אותי לסעודה השלישית אצל שיינר ואז נפל אצלי האסימון.

אם הרב ברנר אמר , שמי שלא זורק את כל החוכמעס הוא לא מקושר , אז אני לא מקושר , ז"א כל הסיפור של אומן לא רלוונטי בשבילי , סתם הגעתי .

התחלתי לבכות, אל תשאלו.

אמרו לי "הרב ברנר לא התכוון" , נו באמת.

אמרו לי "בטח שאתה מקושר." אמרתי "מה הרב ברנר לא יודע מי מקושר."

אפילו אחד צרפתי אמר לי "לא נורא שזה נגמר," כאילו שבאתי לאומן כדי לבלות כמו איזה ננח עם פונפון , כאילו שאין לי אינטרנט בבית ואני צריך לנסוע עד אוקראינה , כדי לדבר עם אנשים.

רצתי למצוא את הרב ברנר , והוא באמת עשה את השלשידעס שלו עם צעירי האינקוויזיציה , אבל כמובן שלא נתנו לי להתקרב אליו כדי שחלילה לא תצא לו מילה בעברית מהפה ותבאס את כל הפנאטים.

בשלב הזה , פשוט נשענתי על הגדר מול הקלויז והתחלתי להתייפח

"אז מה אם אני לא מקושר," יללתי "אז מה אם סתם באתי , העיקר שיצא לי קצת לשמוע מחסידי ברסלב, העיקר שיצא לי לשמוע את הרב עופר שליט"א ואת הרב ברנר שליט"א ואני לא איזה יאפי תל אביבי חסר נשמה שמקושר לשיינקין ולבאזל."

כנראה שהתפילה הזו במוצאי שבת זיעזע את השמיים , כי תוך כמה דקות ניגש אלי הרב ברנר ושאל אותי אם רציתי ממנו משהו.

שאלתי אותו , אולי יש סיכוי שאני טיפב טיפה מקושר , קצת קצת קצת והוא אמר לי משפט שאני לאר אשכח לעולם "בוודאי שאתה קצת מקושר , אתה פשוש יכול להיות מקושר יותר."

"תודה הרב," אמרתי לו "נרגעתי".

בחצר של השול התחילו לארגן את התזמורת ומעל רחוב פושקינה עפו זיקוקים , אבל החגיגה האמתית הייתה אצלי בלב , למרות כל החוכמעס , אני בוודאי קצת מקושר.

נסיים בסילביה ג'אנקוזה? "מגדל של גחלים" לשרותכם!

 

 

תגובה

