התבודדות או התאבדות


הפעם האחרונה שהרגשתי שאני חי בין בני אדם , היה בזמן שגרתי בתל גנים. אז חייתי בין בני אדם שהייתי מסוגל לדבר איתם.

לא בני מיוחדים , אלא סתם כאלו שהיה להם עניין בהיסטוריה , גיאוגרפיה או אמנות. שניתן היה להתווכח איתם על נושאים יומיומיים וסתמיים כמו מעליות שבת או קבורה אזרחית. מאז גרשו אותנו מתל גנים בפברואר 2010 וגלינו לרמת עמידר אני חש כערער במדבר.

אין לי עניין בבעלי תשובה ולא כל שכן בצדיקים גמורים. לגבי הילידים המקוריים , צדיקים או לא צדיקים , גם הם גמורים , כנראה בגלל לעיסת גת. נזכרתי בבדידות בגלל הסרטון שראיתי באתר "שמיים" כשהרב רוני איילון מראיין שלושה מזוקנים והראשם הרב ארז משה דורון , בנושא הבדידות.

ההתחלה הייתה בסדר. הם הסכימו שהבדידות היא הבעיה המרכזית של האדם המודרני , אחר כך הם עברו לפתע פתאום לדבר על איזו סדנה שהם עושים עכשיו ואז לפרוייקט של תמיכה  טלפונית. האמת שזה רעיון מופלא וכל הכבוד לרב רוני שליט"א ולרב ארז שליט"א על היוזמה המבורכת , אבל בינינו , הם לא מי שיחזירו אותי לתל גנים.

הייתה לי היום התבודדות מאוד מוצלחת , ממש מרוממת נפש. הגעתי למסקנה שגם בגיל שמונים עוד אפשר לייצר רוקנרול . לא שיש לי כוונות להיות בן שמונים או לייצר רוקנרול בקרוב ,  פשוט טוב לדעת שכל האופציות פתוחות . זו דרך ברסלב , זו דרך רבינו.

עכשיו אני חושב על אומן שכבר מתקרבת והולכת עד לרמה שלשבוע וחצי ואני לא מצליח להמנע מדאגות. שלושה ימים שבתון. ניחא כשאני בבית יש לי ילדים על הראש ומקרר וסיפריה מלאה וכיסא מסתובב וכורסא , מה יהיה לי שם?

מיטה בתוך חדר של שמונה אנשים.

מה בדיוק אני אעשה שם? אתפלל? גיחי גיחי. הרי כל הסיבה שאנחנו נוסעים זה לפתור את עצמנו מכל הפרצדורות של יום הדין. אתה מגיע לאומן ונגאלת.

נו השם יעזור ויסדר לי דברים מגניבים לעשות וגלידת קצפת בחינם.

רציתי לעשות כזה משחק מילים "התשובה לבדידות – התבודדות או התאבדות." אבל בינינו זה דבילי. אנשים בודדים לא מתאבדים כל כך הרבה . יש להם טלביזיה וממיר דיגיטלי ולמרות שאלו לא ממש ניקראים חיים , עדיין יש להם תיקווה.

 

כמו שלי יש , לעשות רוקנרול בגיל 80.

אפרופו התאבדות , נכון שזה שיר מקסים?

לא הבנתם שהשיר הזה על התאבדות?

אלוהים גדול והוא יכול להחזיר אותי מאומן ואפילו להחזיר אותי לתל גנים. צריך פשוט להישאר עירני ולהניח לחיים להתגלגל.

 

8 מחשבות על “התבודדות או התאבדות

תגובה

