מילה טובה על רובין הוד


אנחנו שבועיים לפני ראש השנה וירח גדול של אמצע חודש אלול מאיר מעל ראשנו.

בשבת נחגוג את יום הבהיר , הלוא הוא יום ההולדת המשותף לבעל שם טוב ולאדמו"ר הזקן ונחוש ביחד את הפיצוץ הרוחני המבהיק שהביאה לעולם תורת החסידות.

חוץ מזה , אומן.

אמרת אומן , אמרת הכל. הכל נסוב סביב "איפה נישן?" "איפה נאכל?" "איפה נתפלל?" , "עם מי נטוס?" והכלל תמיד אותו הכלל , "בשנה שעברה יותר זול", אבל אין ספק , יהיה כיף גדול. אמר רבי נחמן "תתפלל לא תתפלל , תאכל לא תאכל , תישן לא תישן העיקר שתגיע" ואני לגמרי צריך תיקון בעניין הזה , כי אני חושב כל הזמן על האיפה ועל האיך. יום יבוא , אתם תיראו , אחד מהגנגסטרים יקרא את הבלוג שלי ויזמין להתארח באחד מהפנטהאוזים , על חשבונו ואז באמת הכל יהיה בסדר.

אפרופו עבריינים , יש סיפור מפגר שמסתובב באומן כבר שנים , על איזה ביריון עם קעקועים שמצאו אותו בוכה בראש השנה על הציון והוא סיפר ששנה קודם הוא הגיע עם כרטיס חינם , ולא נכנס לציון בכלל אלא השתכר ולפני שהוא טס הוא אמר "אהלן רבינו". אחרי שהוא חזר לארץ דקרו אותו והוא היה במוות קליני וראה מלאכי חבלה מתקרבים אליו ופתאום נדלק אור גדול והוא שמע קול "תעזבו אותו , הוא שלי" ומיד הוא התעורר.

עכשיו , אני לא סובל את הסיפורים האלו  ואני לא מאמין לאף מילה. ואני גם רוצה להגיד שבראש השנה ליד הציון ישנם הרבה מאוד ביריונים אלימים שתופסים את הציון לעצמם ומונעים מאנשים טובים מהם , כמוני וכמו קוראי הבלוג שלי , להתייחד עם רוחו של צדיק האמת ויש עוד סוג של אנשים שאני ממש לא סובל באומן , זה העדינים והמגוהצים האלו שמגיעים אל הציון עם מכתבים ומגילות ומתחילים לקרוא דף אחרי דף , בלי להתחשב בכלל במי שמאחוריהם שגם רוצה לגמור עניין וללכת לאכול , או לשתות או לשחק סנוקר.

אפילו אם הסיפור הזה היה נכון , הוא לא ראוי לפרסום כי בשביל מה צריך לעשות עניין מכל מיני ביריונים ועבריינים? זה לא משהו יהודי בכלל , זה מתאים יותר לגויים עם הרובין הוד שלהם , למרות שאני חייב לציין שקווין קוסטנר נתן הופעה שחבל על הזמן בתור רובין הוד.

באמת סרט חובה.

בקשר למוות קליני ישנו ספר שנקרא "מעבר" שכתבה אותו ה-super סופרת קוני וויליס , שמתאר הרפתקאה אמיתית בעולם שמעבר למוות ודן תוך כדי כך , בכל מיני תיאוריות לגבי מוות קליני ותהליכים שמתרחשים במוח במצבים קיצוניים. מדובר בספר חובה , בין עשרת הספרים הטובים ביותר שקראתי וקראתי בלי סוף , ואני לא רוצה להכנס לתוכן שלו יותר מדי , אבל אני אגיד שאם תקראו אותו , תהפכו לבני אדם טובים יותר.

עד כדי כך.

 

וואוו , איך שאני ניזכר בעלילה המהפנטת , באמינות של הדמויות ובתיאוריות המדעיות המדוייקות והמאתגרות , בא לי לקרוא את הספר הזה שוב.

אולי אני אקח אותו לאומן, או אולי את הטרי פראצ'ט האחרון.

יאללה , להתקרב לרבינו ולהתחיל מהתחלה.

יאללה לאומן!

 

תגובה

