לבד במגדל הלבן


אני תמיד נורא בודד באומן.

גם כשמזמינים אותי למסיבה , אני נורא בודד. אני פשוט לא כמוהם. אתם זוכרים את המסיבה עם יובל?   אני לא מכיר את האנשים האלו , חוץ מאחד שהוא שכן שלי ולמרות שזה נראה כאילו מבלים ונהנים עד סוף הדרך , אלו לא החבר'ה האלו. הם הזמינו אותי למסיבה שלהם , כי הם אנשים מאוד טובים , אבל מה להם ולי? ככה זה באומן. עם בעלי תשובה אי אפשר לדבר ועם חרדים אין על מה לדבר. אז בודד , השם ירחם ויעזור. שלא תחשבו שאני סנוב (אני סנוב מאוד) , אבל באומן אני כזה פארש שכל הסנוביות מתפוגגת ממני . כאילו , על מה אני אדבר עם איזה חסיד גור ? "הילארי דאף בגוסיפ גירל – פרובוקציה ממוסחרת או חלק קרדינלי מהתסריט"? הילארי דאף בגוסיפ גירלאתם לא מבינים על איזה ישימון מדובר. ברוך השם שברא צדיקים , מה הייתי עושה באומן בלי הצדיקים?

 שר הטבעות

הקיצר , יש קטע ב"שר הטבעות" , קטע מדהים , שגנדלף מספר על גולום שהגיע למורדור והוא אומר שם משהו בסגנון "יש משהו במורדור שכל היצורים האפלים מגיעים לשם בסופו של דבר." אז באומן אני גם כן מרגיש אותו הדבר. כמובן,אומן היא לא מקום מרושע. ההפך , שם נמצא מקור כל הטוב והשפע בעולם בדמות צדיק האמת , זה ברור. אלא מה? יש בה משהו שמושך אליה כל מיני יצורים. כולל אותי, אני מרגיש יצור נגרר. ההבדל הוא שבאומן , אף פעם לא תמצאו צבא .  היא גוררת אליה אנשים , מושכת אליה אנשים , אבל זה אף לא נראה כמו מין צבא כזה. ברור שלא צבא מרושע כמו במורדור , אבל לא צבא טוב או צבא קדוש. האנשים באמת נמשכים לשם, אבל אחרי שהם מגיעים אתה מוצא כל אחד זרוק במקום אחר. אחד בציון , השני בקלויז , השלישי הלך לחפש דיסק , הרביעי רוצה לנסוע לבעל שם טוב ומארגן מונית. כל אחד בסרט אחר , לא פלא שאני בודד שם , אין שם צבאות. עכשיו כשאני חושב על זה , אילו הכל היה מאוגד וצבאי כזה , לא היה לי מה לחפש שם. אמרתי לכם , לי אין עם מי לדבר. ככה פועל הצדיק בעולם , הוא לא צריך טובות והוא לא צריך צבאות ואם הוא צריך משהו הוא אומר בדיוק מה שהוא צריך , תגיעו לאומן , אבל תשאירו את החוגר בבית. אגב, מי שחושב שיש איזו ישיבה או איזה אירגון בברסלב שהוא למעשה צבא כזה , לא יודע כמה הוא טועה. אין לאנשים האלו שום מציאות ארגונית. הם במקרה באיזה מקום , או שהם מצטופפים מסביב לאיזה רב , אבל תוך יום כל המציאות הזו יכולה להעלם.

אין מאסות , אין מדים , אין מסדרים אין פקודות. אפילו בראש השנה , שישנם המון אנשים שמגיעים , זה נראה כמו יריד מרכז אסייתי מאיזו תקופה היסטורית , כמו היריד הבין עולמי בספר "אבק כוכבים" של ניל גיימן.

אז מה יש באומן במקום צבאות?

גיבורים.

אנשים יחידים , מופלאים , חד פעמיים שעושים את כל העבודה בעצמם. זה גם הכי הגיוני, הרי בכל האגדות זה ככה , ישנו אייבנהו או רובין הוד , שתכלס מנצחים במלחמה . כל החיילים ומכונות המצור שמאחור הם בסך הכל התפאורה.

גם לברסלב יש את הגיבורים שלה. לא תמיד הם רוכבים על דרקונים , לא כל אחד יכול לראות את חנית הברקים שלהם , ובכל זאת , גיבורים אמיתיים מעולם האגדות.

הרב עופר ארז כקורום ,

הרב ברלנד כאלריק ,

הרב קנפלר כגנדלף

והרב ברנר בתפקיד הארי פוטר.

לגבי פרודו וסאם, הם סתם גמדים ואנחנו הרי אף פעם לא באמת האמנו באגדה ההיא.

חודש טוב!

תגובה

