חצות


כמעט נהרגתי ביום שישי האחרון.

הלכתי למקווה ואחר כך רבתי אם הבן שלי ולא רציתי להתחיל את השבת במצב בלתי מטוהר אז הלכתי לים בקרית חיים בערך חצי שעה אחרי שהמצילים הלכו , כדי לטבול.

נכנסתי לים ונסחפתי.

זה היה ממש שטותי.

בגלל שלא היה לי בגד ים , אז ניכנסתי עם מכנסי זלמן , וכמובן שהם היו חציצה מבחינת הטבילה, אז רציתי להוריד אותם כדי לטבול כמו שצריך ואז נהייתה לי בעיה , איפה אני אשים אותם שלא יסחפו לי.

אז ראיתי כמה סלעים וניסיתי להגיע אליהם וליד הסלעים היה ערוץ מאוד עמוק ואני נפלתי לתוכו וניסחפתי.

הים היה גועש, הזרם חזק ואני ניסיתי לשחות בחזרה , אבל כל פעם שעליתי עפתי אחורה , לעומק.

זה לא היה נעים.

בכלל לא.


נסחפתי כמה דקות , ומה שניסיתי לעשות זה לא לנסות להתקרב לחוף , כי בזה נכשלתי , אלא ללכת הצידה , אין לי מושג למה אבל מה שהציל אותי כי פתאום נתקלתי במין מדרגת חול כזו שהרימה אותי למעלה ואז כבר יכולתי לעמוד בקלות והזרם לא הפריע לי.

חבול וחבוט נכנסתי אל בין הסלעים , העפתי מעלי את המכנסיים וטבלתי במין אמבטיית ירוקת כזו את כל שש עשרה הטבילות שלי , כשהזרם כל פעם דופק אותי אל הסלע הקרוב.

אחרי זה הייתה לי עוד בעיה רצינית, איך ללבוש את המכנסיים , כי עדיין הייתי נתון תחת מתקפת זרמים חזקים ואילו הייתי מתקרב לחוף , הייתי נחשף ללא מכנסיים והיו שם די הרבה אנשים.

הקיצר בסוף , הצלחתי גם להתלבש וגם להגיע לחוף ואז נכנסתי שוב למים והרמתי את עיני לשמיים וניזכרתי ברב לוי יצחק בנדר , שאת ההילולה שלו חגגנו אתמול. שאלו את הרב ברנר אם חוגגים איכשהו את ההילולה והוא סיפר לנו סיפור על לוי יצחק , שהיה המורה שלו.

החסידים לפני הרבה שנים , חגגו הילולה לרבי אברהם מטולטשין , שהיה הרב של אומן והיה גם המורה של רבי לוי יצחק. רבי לוי יצחק ראה אותם חוגגים ואמר להם "אם אברם היה כאן הוא היה צועק עליכם מה אתם עושים? לכו לישון! קומו חצות!"

אז פתאום תוך כדי דישדוש בין הגלים , הגעתי למסקנה שכל החיים שלנו הם הילולה לרב בנדר וכל רגע שאנחנו חוגגים, אנחנו חוגגים את ההילולה של הרב בנדר.

העולם סביבנו היה רוצה להיות מגדלים בחול. תכלס' הוא יותר דומה למגדלים של אפר סיגריות. כל מה שמתרחש בו , הוא אבק , בדלים מתפוגגים של חוסר משמעות.

אם יש בנו משהו חי, לא שכל , בטח שלא לב , אם יש בנו משהו חי ולו גם בדל של קישקע בגודל מקור של אפרוח, זה בזכות רבי לוי יצחק בנדר.

ואפילו אם אנחנו אנשים רעים וחטאים ואפילו אם אנחנו לא דתיים כי אנחנו לא רוצים להיות ואפילו אם אנחנו רוצים לחיות בשקר , רוצים לפגוע , לפשוע ולנאוף , אף על פי כן , אותו שמץ של חיים , בא לנו בזכות רבי לוי יצחק.

בזכותו יש בנו טיפה של חיים בתוך ים של מוות , טיפה של אמת בתוך אינסף של אשליות מתחלפות ומתפוגגות.

בזכותו אנו זוכים להיות.

לכו לישון! קומו חצות!

5 מחשבות על “חצות

  1. משתדל. אתה יודע איך זה. אבל באמת בלי צחוקים – אני כבר איזה 8 שנים קם תמיד לפני שמונה. אולי היו יומיים שהייתי עם איזה 40 חום וזמתי אחרי. זה חידוש גדול!

תגובה

