גם רכילות יכולה


זוכרים את הסיפור הגדול שהיה מסביב לעזיבתו של הרב רוני אילון שליט"א את שורשים?

הרב רוני אילוןלמי שלא זוכר , יום אחד כל מנויי הדוא"ל של מרכז שורשים קיבלו מייל מרוני אילון ושם הוא אומר להם שיותר אין קשר בינו לבין שורשים ושהוא פועל במרכז חדש בשם "שמיים" ולשם למעשה , עוברת כל הפעילות המסורתית של "שורשים" כלומר כל הברסלבים הידועים , הרב יהודה רעואל , הרב ארז משה דורון , הרב עופר גיסין  , הרב יובל דיין (כמובן!) כולם כולם לא מלמדים יותר בשורשים ועוברים ללמד ב"שמיים".

מה יכולנו לחשוב? היינו בטוחים שב"שורשים" החליטו להעיף את ברסלב. ככה זה בדרך כלל אצל כולם , מזרוחניקים , חסידים , ליטאים , ספרדים כולם מביאים את הברסלבים כדי שימשכו קהל ואז לפתע רואים שהקהל נהיה ברסלבי. יש מי שנכנע וזורם ויש מי שאומר "בואו נעיף את הברסלבים וכל מי שימשיך להגיע הוא רווח נקי, כלומר לפחות לא הולך לברסלב."

לא שאני טוען שזה מה ש"שורשים" אמרו לרב אילון. אני לא מכיר אותם ואני בטוח שהם היהודים הטובים ביותר בעולם , אבל זה מה שחשבו כולם , נראה לי. עוד הוכחה קיבלנו , כאשר המנהלים החדשים של שורשים התחילו לשלוח ניוזלטרים משלהם ולפרסם הרצאות של כל מיני רבנים שאף פעם לא שמעתי עליהם. אולי מקובלים , אולי  תלמידי הרב קרליבך , אין לי מושג, למרות שברור לי לגמרי שמדובר בתלמידי חכמים וצדיקים ובכלל מי אני שאלמד עליהם זכות?

בקיצור , זה היה הסיפור. פעם בשורשים לימדו ברסלבים , עכשיו כל הברסלבים עברו ל"שמיים" אצל הרב רוני אילון ובמקומם באו רבנים נפלאים ונהדרים שהם לא ברסלבים.

אתמול אני מקבל ניוזלטר חדש מ"שורשים " ומה אני קורא שם?

חדש בשורשים תל אביב

הרב ארז גזית –

תיקון הנפש ע"פ החסידות

סדרה פותחת בת 6 מפגשים לקראת רצף של שיעורים בעתיד.

בין שאר הנושאים שנעסוק בהם במשך הסדרה:
יסודות החסידות והבנת האדם; המהפכה של הבעש"ט בהבנת מצב האדם בגלות; הסברים ושיטות שונות בהבנת נפש האדם;
חולי הנפש והקשר שלו למידות שבאדם; דרכי עבודה והתמודדות עם המציאות ועם חולי הנפש.

הסדנה מתאימה לכל מי שהעולם, האדם והוא עצמו מעניינים אותו, ומתאימה מאד למטפלים מכל התחומים.

נכון מעניין ? המהפכה של הבעש"ט יתברך שמו.

מה שעוד מעניין ומאוד סודי זה שהרב ארז גזית הוא ברסלב. כן! אני ראיתי אותו באומן אצל רבינו ומי שלא מאמין יכול לראות אותו שם בקליפ הזה.

כן זה הוא שם שיושב ולומד בציון הקדוש.

נו , אז מסתבר שאי אפשר בלי ברסלב אפילו ב"שורשים".

אין על רבינו.

בהצלחה רבה , כמובן לרב גזית בסדרה החדשה.

8 מחשבות על “גם רכילות יכולה

  1. לא ברור לי בכלל אם התגובה הזאת תעשה איזה שהוא רושם או תגיע אלייך [ בכל זאת פוסט עתיק] ,חבל וכואב לי על מה שכתבת בלא להכיר את הקהילה בת"א [ ממנה הגעתי] ובלא להכיר כלל את הנפשות הפועלות ,כמו משפ' דירנפלד היקרים חסידי בעלזא שפתחו את המרכז הזה לפני שנים ורבות ,אין שום שום שום קשר ואני מדגישה שום ,בין ברסלב לבין פירוק השותפות בין רוני לבין "שורשים" ,אין ,ועצוב לי שהמידע שאתה מוסר הוא לא מדויק וחוטא לאמת בגדול ,היו שם עיניינים אחרים לגמרי ,המסקנה אליה הגעת לא נכונה וכך אתה מפרסם טעות ,ומה שעוד מעצבן אותי זה שכל פוץ [ לא אמרתי שרוני פוץ] אבל בעיקרון כל פוץ שלפני חצי שעה "חזר בתשובה" מגדל פיאות זקן קפוטה וכו',,וכבר קוראים לו "רב" ,זילות נוראה ומעצבנת ,חוץ מזה הכתיבה שלך לדעתי חדשנית בכנותה ומעניינת ,מאחלת לך המשך יום נעים וסליחה אם עצבנתי אותך [ באמת] או ח"ו העלבתי

  2. אני לא מכיר את הקהילה בתל אביב וכך כתבתי.
    אני לא מכיר אותם והייתי שמח להכיר אותם.
    אני הצגתי כאן עובדות. יובל עזב, יהודה עזב, גיסין , דורון.

    באותה תקופה היה מקובל לחשוב שהברסלבים מצליחים יותר מדי ולכן הגופים הממוסדים כמו בעלז , כמו ערכים , מנסים לקצץ בנוכחות ברסלב.

    מה היה באמת, אני לא יודע.
    כתבתי שאני לא יודע.

    רוני איילון בחור יקר, הוא בוודאי לא מכנה את עצמו רב והוא לא צריך אותי בתור סנגור. עבודתו במרכז "שמיים" ראויה לציון, כפי שהייתה פעילותו בעבר ב"אופק" וב"שורשים".

    אם יש לך פרטים שיסייעו לנו להבין את המהלך, אנא חילקי עימנו.
    כמובן בלי לה"ר.

  3. הקהילה בת"א מורכבת מחוזרים בתשובה מכל גווני הקשת ,הרבה ברסלב ,הקהילה זה בעצם הר' אויערבך ,מי שמחובר לרב בעצם משתייך לקהילה ,לרב יש מעמד מיוחד ומכובד ביותר , רוני מלכתחילה חתך לבעלזא , היה ונשאר כנראה מעורב בקשרי ידידות עם יושבי המקום , "שורשים" נבנה על דעת הרבה מבלעזא ע"י משפחת דירנפלד ,יהודים יקרים וחביבים ,העסק התחיל לאבד שליטה כשהוא הפך אולי לעסק ,אין לי מה להגיד על רוני ואישתו כמובן שמצד עצמם הם רואים את המציאות כפי שהם רואים את המציאות ,המרכז התפצל מסיבות מנהליות אישיות ורעיוניות שאין להם דבר ולא חצי דבר עם ברסלב ורבני ברסלב ,נהיה לי לחץ בראש מהנסיון האומלל להיות פולטיקלי קורקט וח"ו לא להכשל בלשון הרע ,אני לא מעורה בפרטים אבל יודעת יותר ממה שההיתי רוצה , הרבה דמיונות ,הרבה מאוד ,,,כולם אנשים יקרים עם כוונות טובות והדרך לגהינום מעולם לא היתה צבעונית ומוזרה יותר

    • תודה שחלקת עימנו!
      אני חושב שכתבת דברים מאוד חשובים ובאמת תודה לך שהבהרת, שלא היה כאן מהלך נגד ברסלב, אלא שרוני רצה לנהל את הדברים לפי דרכו והקים מקום חדש.

      כל הכבוד לו.

      רק רציתי לברר, הרי הרב אוירבך אני לא מכיר אותו, רק נראה לי שהוא הבן של אוירבך הזקן ואם כך הוא ליטאי.

      איך הוא מנהיג של חסידים, בעלזא ואחרים?

  4. אני לא יודעת אם רוני רצה מקום חדש כדי לנהל את הדברים לפי דרכו ,רק וודאי שאין שייכות לברסלב ,הרב אוירעבך הוא אכן בנו של הגרש"ז והוא ליטאי – ירושלמי כלומר ליטאי אבל ישנן הנהגות חסידיות ,כולל השטריימל ונוסח התפילה בבית הכנסת הוא ספרד ,הוא לא מנהיג חסידים או ליטאים ובטח שלא בעלזא או ברסלב ,הוא מנהיג את הקהילה של החוזרים בתשובה ששייכים לזרמים שונים או לזרם שלו ,זו קהילה מגוונת ,מגובשת וותיקה ,כמעט 30 שנה

  5. המגיבה האנונימית בטוח לא מקהילת הר' אוירבך כי הרי לא רק רוני אילון עזב את שורשים אלא גם כל קהילת הר' אוירבך עזבה את התלמוד תורה של בעלזא ת"א של הר' דירנפלד ולא משנה הפרטים.
    ומימדע פנימי במפורש ולא ספקולציות אחת הסיבות לניתוק היתה התנגדות מפורשת לאורך כל השנים בשורשים לברסלב והוראה מפורשת להפסיק ברסלב ולימודי שיטת ימימה שלטענתם זה מצד הטומאה.. וכותב האתר צודק בכל מה שכתב . מעניין מי מתחזה לחברה בקהילת הר' אוירבך שכולם שם יודעים את האמת ואשריו של רוני אילון שלא ליכלך בשום מקום ושהיה לו אומץ לעמוד על דעותיו ולחברי הקהילה שהיה להם אומץ לפתוח תלמוד תורה משלהם- ככה זה בעלי תשובה דבקים באמת

  6. יש לציין שהלשון הרע המרומז על רוני אילון מיותר ושיקרי (פוץ…עסק…)אנא כבדו את שתיקתו האצילית ואדם כזה המזכה את הרבים כולם מכירים במעלותיו.
    לא קשה לנחש מי כתב את התגובה ומזל שחברי הקהילה לא מכירים את הבלוג הזה…

    • בזה אני חולק עליך.
      בלי קשר לרוני איילון, שהוא לגמרי לא הנושא כאן, מוטב היה אילו חברי הקהילה היו מכירים את הבלוג הייטב.

      זה היה מועיל להם מאוד

תגובה

