מסירות נפש


בזמן האחרון אני רואה הרבה את הסדרה "סימני שאלה". זו סידרה שמדברת על יוצאים בשאלה ועל ההתאקלמות שלהם בחברה החילונית. אני לא רוצה ולא יכול להכנס לדיון באותנטיות של הסדרה הזאת כי אני לא חרדי מבית ואני לא יודע מה זה להיות חרדי מבית . אני לא אוהב לדבר על דברים שבפשטות אין לי שום מושג בהם , אבל משהו בכל זאת תפס אותי בסדרה הזו וזה העניין של מסירות הנפש. האנשים האלו מוכנים להתנתק מהעולם שלהם , מהמשפחה שלהם , בשביל דברים שנראים כל כך טריוויאליים כמו לראות סרט בקולנוע , או ללכת לים , או לשתות בירה בבר באלנבי.

הרי לי ,לדוגמא, אין שום בעיה להכנס בשניה זו לאוטו , לנסוע עד רידינג לחצות את הכביש ולהזמין בירה בעשרים שקל באיזה פאב. עשרים דקות ואני שם והנה אנשים עושים על השטות הזאת מסירות נפש ממש, זה בלתי נתפס.

ואז חשבתי לעצמי אם מישהו עושה מסירות נפש על כאלו שטויות , איזה לימוד זה צריך להביא לנו בעבודת השם. הרי ישנה אמת וישנו צדיק האמת וכדי לחיות בעולם האמיתי , חייבים להיות מקושרים לצדיק האמת. זה לא קשור בכלל לחרדיות או לבירה פעם בחודש על החוף בהרצליה , זה קשור למה אתם עושים פה בעולם ואיזה מין דבר אתם . האם אתם פיקציה שחיה בעולם פיקטיבי באינטראקציה חסרת משמעות עם פיקציות אחרות , או שאתם רוצים לחוות אמת , לחוות שמץ של אמיתיות?

בשבילי זו שאלה לגמרי טריוויאלית , אפשר לסבול שעה וחצי של פיקטיביות כשהולכים לקולנוע , אבל חיים שלמים ללא אמת זו תועבה , זה פשוט ביזבוז. אז כן , יש אנשים שעושים מסירות נפש כדי לזכות בעוד קצת פיקטיביות , אבל אשרי מי שזכה למסור את הנפש בשביל להתקשר לצדיק האמת.

תגובה

